Voor COVID-19
Het is geen geheim, COVID-19 heeft mijn, en ik ga ervan uit ook jouw wereld op zijn kop gezet. Opeens moest ik met mijn gezin binnenblijven en moest ik bovendien mijn zaak volledig omgooien omdat deze niet bestand was tegen deze minder “fysieke” wereld. Zoals je weet is het mijn missie om zo veel mogelijk vrouwen te helpen zich goed te voelen in hun vel. Dit deed ik reeds ruim twee jaar door stylingsessies te geven aan vrouwen, ofwel alleen, ofwel gezellig met z’n twee, ofwel in grotere groepen wanneer organisaties mij dit vroegen of wanneer ik dit zelf organiseerde. Tijdens mijn stylingsessies probeer ik vrouwen te leren kennen en hen kledij te laten passen die bij hun persoonlijkheid past, steeds gepaard gaande met persoonlijk advies & tips. Dit zorgt ervoor dat wanneer vrouwen buitenstappen uit mijn loft, vaak een beetje overdonderd zijn over wat er allemaal is gezegd geweest. Ik krijg wel vaker de opmerking hoe het mogelijk is dat ik zo veel teweeg kan brengen op anderhalf uur. Dit komt natuurlijk omdat kledij mijn leven is. Ik heb ondertussen al meer dan duizend vrouwen gekleed en geholpen. Ik voel heel snel vrouwen aan en begrijp met heel weinig woorden hoe ik hen kan helpen.
De kledij die gepast wordt tijdens een stylingsessie kon ook worden aangekocht. En daardoor kwamen er ook veel vrouwen gewoon shoppen in mijn in-house store die reeds een stylingsessie hadden gevolgd of het gevoel hadden dit niet nodig te hebben. Zij konden dan kiezen uit mijn selectie van Belgische mode waarvan ik vind dat deze in elk vrouw haar kleerkast thuishoort.
Komst COVID-19
Maar dit was natuurlijk nog voor COVID-19, nu is de wereld die ik zo goed kende voor een groot deel veranderd. Fysiek afspreken is tot een minimum herleid en vermits alles wat ik deed fysiek contact inhield, diende ik mijn zaak te veranderen. De makkelijkste stap was het maken van een eigen webshop. Gelukkig had ik hier al ervaring mee ten tijde van mijn eigen kledingmerk Lilirooz.com. Ik maakte mijn eigen ‘fotostudio’ en nam foto’s van alle kledij die ik in mijn in-house store verkocht. Wat was het een zalig gevoel om die eerste bestellingen te zien binnenkomen. En tot op de dag van vandaag vind ik het nog steeds leuk om pakjes te maken en op te sturen. De twee dames aan het loket van het postkantoor zijn mijn trouwe supporters.
Vermits ik mijn missie om zo veel mogelijk vrouwen te kleden volgens hun ware ik niet wil veranderen, begon ik met het online delen van mijn kennis. Ik krikte mijn hoeveelheid stijltips op die ik deel via Facebook en Instagram, maar het intrinsieke karakter hiervan is dat het een korte boodschap is die wel leuk is om te lezen en naar te kijken maar daarom niet altijd voor verandering zorgt. En het is blijvende verandering die ik cruciaal vind voor mijn missie. Daarom ben ik ondertussen begonnen met het maken van online trajecten. Aan de hand van verschillende video’s en opdrachten leer ik vrouwen over welke impact de juiste kledij heeft op hun leven. Ik heb ondertussen reeds 3 trajecten gemaakt:
- Online traject: Vind je kledingstijl en het vertrouwen deze te dragen
- Online traject: Je perfecte kleerkast
- Online Masterclass: Dress for succes (beschikbaar op Smartass Academy: het leerplatform door en voor ondernemers)
De twee online trajecten in de lijst maakte ik helemaal zelf en zijn geschikt voor elke vrouw, ook diegenen die reeds een stylingtraject volgden. Ik hoop hiermee hun leven positief te veranderen. En aan de eerste reacties die ik te horen kreeg ben ik hier in aan het slagen. Je kledij kan nl. een eerste stap zijn naar een leven waarbij je het helemaal zelf in handen neemt.
Mijn online Masterclass is voor de vrouw die het serieuzere werk niet schuwt. Ik richt me hier op de vrouwelijke ondernemers die enkel het beste willen voor zichzelf en hier bereid zijn in te investeren.
Mijn doel voor 2020
Mijn doel op het einde van 2019 was om in 2020 mijn webshop te lanceren en 1 online traject te creëren. Door de extra tijd zijn het nu 3 online trajecten geworden en heb ik veel meer ingezet op mijn sociale media en digitale aanwezigheid.
Is 2020 dan financieel een beter jaar geweest dan 2019?
Spijtig genoeg ben ik er niet in geslaagd geen omzetverlies te lijden. Ik heb er echter wel alles aan gedaan om mijn kosten zo laag mogelijk te houden waardoor het onderaan de streep hopelijk zal meevallen. Elke factuur die binnenkomt, wordt nog steeds geanalyseerd en onderworpen aan de vraag of hier een andere oplossing voor bestaat. Ook daar is het nog zoeken over hoe ver ik hier in wil gaan, want goedkoper is vaak ook minder goed heb ik spijtig genoeg al kunnen ondervinden.
Mijn doel voor 2021
Ik hoop dat ik eind volgend jaar ga kunnen zeggen dat 2020 het jaar is geweest dat aan de basis lag voor mijn verdere groei en successen. Ik hoop dat ik via mijn digitale producten nog veel meer vrouwen zal kunnen bereiken dan voorheen en hopelijk kan ik dit weer combineren met mijn fysieke activiteiten waardoor 2021 mijn beste jaar ooit wordt. En als fysiek afspreken nog steeds niet kan, dan begin ik met die extra tijd misschien eindelijk eens aan het schrijven van een boek, en zorgen die inkomsten eveneens dat het professioneel gewijs mijn beste jaar ooit wordt 😉 Wie weet krijg ik beide zelfs gecombineerd.
Mijn missie is om volgend jaar in totaal 1.000 vrouwen te kunnen helpen. Duizend maal dank aan iedereen die mij hierbij geholpen heeft en nog gaat doen!
Fijne eindejaarsfeesten toegewenst, maak ze onvergetelijk!